Retur, byte och reklamation
Returpolicy
Du kan returnera din beställning inom 14 dagar efter det att beställningen har levererats till dig, förutsatt att produkten är i originalskick. Varan måste vara i perfekt skick, den får inte ha använts, eller ändrats på något sätt. Vi förbehåller oss rätten att neka eventuella returer som inte godkänns i vår kvalitetskontroll.
Återbetalning
En returavgift på frakten tillkommer på samtliga returer och dras av från din återbetalning. Du får din återbetalning genom samma betalningsmetod som användes vid köptillfället. Det kan ta upp till 14 dagar från det att du har returnerat din vara tills du får din återbetalning. Så fort vi har hanterat din retur kommer du att automatiskt få en bekräftelse via e-post. Om du har gjort ditt köp via faktura via Klarna och ska göra en retur, rekommenderar vi att du går in på Klarnas portal och rapporterar din retur. När du har gjort detta kommer din faktura att pausas tills vi har registrerat din retur.
Så här returnerar du
Om du vill returnera din vara inom 14 dagar:
1. Maila oss på support@gospara.com
Beskriv ditt ärende samt ange "retur + ditt ordernummer" i ämnesraden.
2. När du har mottagit en fraktsedel från oss, se till att enheten och alla tillbehör ligger med i orginalförpackningen.
3. Lägg lådan i lämpligt emballage (återanvänd gärna bubbelpåsen som paketet kom i).
4. Fäst returetiketten överst på förpackningen.
5. Returnera paketet till ett Postnord-ombud.
6. Be alltid om kvitto med spårningsnummer, ifall det mot förmodan skulle hända något på vägen.
Om du har frågor om returnering ska du kontakta kundtjänst.
Vi finns till hands för att hjälpa dig: support@gospara.com eller +46 8 50001010.
Byten
Spåra Group AB har inte möjlighet att administrera byte av varor som är köpta på vår webbshop. Skicka in din retur genom att följa instruktionerna ovan. Så snart vi har hanterat din retur får du din återbetalning via samma betalningsmetod som användes för att genomföra köpet. Gör en ny beställning om du önskar en annan modell.
Reklamationer
Vi gör alltid vårt bästa för att skicka ut alla varor i perfekt skick. Om du har fått en skadad eller defekt vara, skicka genast en bild där vi tydligt kan se defekten och förklara felet. Skicka bild samt en kort beskrivning av ditt ärende till support@gospara.com så återkommer vi så fort vi bara kan. Din reklamationsförfrågan måste göras genast när du upptäcker felet, inom rimlig tid. Vi tar endast emot reklamationer som orsakas av fabrikationsfel. Varor som har skadats genom daglig användning anses inte vara defekta. Vi kan endast hantera defekta enheter från beställningar som gjorts i vår webbshop. Om vi godkänner din reklamation kommer vi att skicka en ny retursedel till dig via e-post, som du ska använda när du skickar tillbaka den defekta enheten. Använd inte retursedeln som ev. kom i ditt paket, eftersom returer och reklamationer hanteras separat.